میوه‌های سرشار از آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان‌ها بسیار رایج هستند و دلیل خوبی هم دارند. زیرا آن‌ها در محصولات مراقبت از پوست و زیبایی و ما هستند. آن‌ها در بشقاب غذای ما و در لیوان‌های ما هستند.
آن‌ها حتی در کنار قهوه صبح ما هستند. به عنوان یک ماده شیمیایی همه کاره  حکمرانی می‌کنند. آن‌ها برای زندگی ضروری هستند.
مانند غذاهای ضد التهاب، آنتی اکسیدان‌ها توانایی قابل توجهی دارند که سلامت ما را به سطح بالاتری ارتقا دهند و چه کسی آن را نمی‌خواهد؟
بهترین بخش این است که شما مجبور نیستید آن را بیش از حد پیچیده کنید. آنتی اکسیدان‌ها در طیف گسترده‌ای از غذاهای قابل دسترس وجود دارند، محصولات رنگارنگ، آجیل، غلات کامل و حتی پروتئین حیوانی. امروز، ما در مورد میوه‌های سرشار از آنتی اکسیدان با شما صحبت می‌کنیم تا این میوه‌ها را بشناسید و در رژیم غذایی خود قرار دهید.

آنتی اکسیدان چیست؟

آنتی‌اکسیدان‌ها برای سلامتی ما به پیشگیری یا محدود کردن آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند. هر چه رادیکال‌های آزاد کمتری داشته باشیم، بهتر است. تحقیقات نشان می‌دهد که این آسیب عاملی در ایجاد بیماری‌های مختلف، سرطان و سایر شرایط است. در اصل، آنتی اکسیدان‌ها از بدن در برابر این مولکول‌های مضر محافظت می‌کنند.

هنگامی که سلول‌ها در معرض استرس اکسیداتیو قرار می‌گیرند، آنتی اکسیدان‌ها به کمک می‌آیند. آن‌ها سایش و پارگی سلول‌های ناشی از استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهند.
آن‌ها رادیکال‌های آزاد را متعادل می‌کنند. و هنگامی که رادیکال‌های آزاد قادر به آسیب رساندن به سلول‌های دیگر نباشند، سیستم ایمنی بدن ما بسیار قوی‌تر می‌ماند. در تمام طول سال، سیستم ایمنی قوی کلید سلامتی شماست.

بریها

میوه سرشار از آنتی اکسیدان

میوه سرشار از آنتی اکسیدان عبارت است از:

  1. کرن بری
  2. تمشک
  3. گوجی بری
  4. انجیر
  5. گیلاس
  6. زردآلو
  7. توت فرنگی
  8. پرتقال‌
  9. گوجه فرنگی‌

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. کرن بری

آنتی اکسیدان کرنبری خشک حبه و یا زغال اخته تازه تقریباً از هر میوه و سبزی از جمله توت فرنگی، اسفناج، کلم بروکلی، انگور قرمز و غیره بالاتر است. یک فنجان کرن بری کامل دارای 8983 ظرفیت آنتی اکسیدانی کل است. از فروشگاه‌های معتبر میوه خشک در اصفهان می‌توانید کرنبری خشک شده را تهیه کرده و از خواص آنتی اکسیدان استفاده کنید.

2. تمشک

هر چه رنگ آن عمیق‌تر باشد، توت حاوی آنتی اکسیدان بیشتری است. در کنار سایر آنتی اکسیدان‌ها، تمشک حاوی ویتامین C نیز می‌باشد. ویتامین C برای تولید کلاژن، پروتئینی که ۷۵ درصد پوست شما را تشکیل می‌دهد، حیاتی است. تمشک را به کاسه ماست مورد علاقه خود اضافه کنید.

3. گوجی بری

گوجی بری سرشار از آنتی اکسیدان است. آن‌ها پتانسیل کاهش استرس اکسیداتیو و جلوگیری از آسیب رادیکال‌های آزاد به DNA را دارند. گوجی بری یک سالاد تارت و در عین حال شیرین است و در بالای کاسه‌های آکای نیز خوشمزه است.

4. توت فرنگی

یکی از میوه‌های سرشار از آنتی اکسیدان توت فرنگی است، توت فرنگی سرشار از ویتامین‌ها، فیبر و سطوح بالای پلی فنول‌ها، جزو 20 میوه برتر از نظر ظرفیت آنتی اکسیدانی است. آنها همچنین منبع خوبی از منگنز و پتاسیم هستند. توت فرنگی خشک شده را در این لقمه‌های انرژی نارگیل توت فرنگی امتحان کنید یا توت فرنگی های تازه را در یک سالاد سبک و در عین حال دلچسب بریزید.

توت فرنگی

5. گیلاس

گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان است. اینها مواد شیمیایی طبیعی هستند که می‌توانند به بدن شما کمک کنند تا با آسیب‌های روزانه به سلول‌های شما مقابله کند. برخی از مطالعات نشان می‌دهد که هر دو گیلاس شیرین و ترش به کاهش این آسیب کمک می‌کنند. وقتی فصلشان نیست، گیلاس یخ زده بخرید و در اسموتی سبز مورد علاقه خود بریزید.

6. زردآلو

یکی از میوه‌های سرشار از آنتی اکسیدان زردآلو می‌باشد. زردآلو فلاونوئیدهای بالایی دارد که نشان داده شده است که در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کند. مانند دیابت و بیماری قلبی.

7. انجیر

انجیر سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و فیبر است و حاوی مقادیر کمی کلسیم، آهن، پتاسیم، مس و برخی ویتامین‌های گروه B است. انجیر از نظر آنتی اکسیدان‌های فنل متراکم است. بهترین راه برای لذت بردن از انجیر خام، با پوست و دانه‌های سالم است.

8. پرتقال‌

پرتقال و یا حتی پرتقال خشک اسلایس شده یک منبع عالی از ترکیبات فنلی، به ویژه فلاونوئیدها است. مرکبات افزودنی فوق‌العاده برای سالاد، غذاهای خوش طعم، کیک و ماریناد است.

9. گوجه فرنگی‌

گوجه فرنگی منبع خوبی از ویتامین C، پتاسیم، فولات و ویتامین K هستند. گوجه فرنگی خام و یا گوجه خشک اسلایس شده در سس ماکارونی، یک غذای اصلی خانگی است.

سالاد میوه

فواید مصرف آنتی اکسیدان‌ها

اگرچه ما آنتی اکسیدان‌های خود را تولید می‌کنیم، اما باید آن‌ها را نیز مصرف کنیم. سلول‌های ما به طور طبیعی آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی مانند گلوتاتیون تولید می‌کنند، اما غذاهایی که ما می‌خوریم آنتی اکسیدان‌های دیگری مانند ویتامین C و E را تامین می‌کنند.

ما به آن‌ها نیاز داریم تا سلامتی خود را بهینه کنیم. با توجه به توانایی یک آنتی اکسیدان در خنثی کردن رادیکال‌های آزاد، آنتی اکسیدان‌ها سلامت کلی بدن را تقویت می‌کنند.
به علاوه، آن‌ها به طور بالقوه می‌توانند از برخی بیماری‌ها جلوگیری کنند. آنتی اکسیدان‌ها ممکن است بتوانند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند. صرف نظر از این، ما می‌دانیم که مصرف غذاهای سرشار از ویتامین C، ویتامین E و بتاکاروتن می‌تواند از رشد سلول‌های سالم حمایت کند.

مهم‌ترین آنتی اکسیدان‌ها

صدها (احتمالاً هزاران) ماده مختلف وجود دارد که می‌توانند به عنوان آنتی اکسیدان عمل کنند. آشناترین آن‌ها ویتامین C، بتاکاروتن، لوتئین، سلنیوم و منگنز هستند. اینها به شکل غذا و مکمل‌ها مانند فلفل دلمه‌ای، انگور، پرتقال، آووکادو، گردو، آجیل برزیلی و غیره عرضه می‌شوند.

این مواد توسط سایر ترکیبات شناخته شده در دنیای سلامتی به هم می‌پیوندند. کوآنزیم Q۱۰، فلاونوئیدها، پلی فنول‌ها، گلوتاتیون و غیره.

وقتی به فکر ساختن صبحانه، ناهار و شام خود هستید، سعی کنید رنگین کمان را انتخاب کنید. این رنگ‌ها همگی سرشار از آنتی اکسیدان هستند. خوشبختانه میوه‌های زیادی وجود دارند که آنتی اکسیدان بالایی دارند. درست کردن اسموتی برای صبحانه، سالاد سبز برگ برای ناهار و یک کاسه غلات برای شام مطمئناً حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است. می‌دانستید قهوه نیز به حساب می‌آید! در واقع قهوه یکی از بالاترین منابع آنتی اکسیدان در رژیم غذایی آمریکایی است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *